מונית העתיד


להזמנת מונית לנתב"ג מתל אביב, גבעתיים ורמת גן במחיר של 150 ש"ח, נא לצלצל לטלפון: 052-8927739

מונית העתיד תהיה חשמלית לגמרי וללא שום דיבורים בין הנהג לנוסעים או לנוסע. ההזמנה תיעשה דרך הטלפון או בסלולארי או במחשב ותציין את היעד, היעד ירשם מיידי במחשב הניווט במונית המוזמנת וכאשר יגיע הנוסע או הנוסעים לא יצטרכו לומר את היעד או לשאול כמה עולה הנסיעה ,גם המחיר ינתן מראש בהזמנה בטלפון או במחשב.
נשאלת השאלה האם זה טוב בכלל שכלל לא יהיה קשר עם הנהג, תלוי למי , רוב הנוסעים כלל לא מדברים עם הנהג או אם הנהג חברותי ומדבר עם הנוסעים, חלקם הגדול כלל לא לא רוצה שידברו איתם ומעדיף לנסוע בשקט . לגבי הנהגים הנודניקים או מבלבלי המוח לגביהם החידוש יהיה מכה ולבטח יתנגדו לכך כנ"ל גם לגבי נוסעים שאוהבים לדבר עם הנהג (תלוי כמובן איזה נהג).  כמובן שהנוסע יוכל להזמין מונית חדישה ושתקנית או מונית דברנית הכל תלוי בהעדפת הנוסע. הצפי הוא שרוב הנוסעים יעדיפו פרטיות וללא דיבורים כלל.

במונית העתיד יהיו מסכים במושב האחורי וכך יוכל הנוסע לראות את מסלול הנסיעה וזמן ההגעה במסך עם אפשרות כמובן לראות טלויזיה בנסיעה או להשתמש כמחשב בגלישה באינטרנט במסך המגע שישמש לכל האפשרויות יחדו.
הנוסעים יהיו המחליטים הבלעדיים לגבי המוזיקה שתישמע במוניות ועוצמתה, גם לגבי המיזוג האוויר ומסלול הנסיעה ואפשרות העצירות בדרך. לנהג  כמובן אסור לעשן, לדבר בסלולארי,גם באוזניות לא ולא לצפצף שלא לצורך , כל האיסורים כמובן תקפים גם על הנוסע , כמו כן הנהג מונית  יהיה חייב לקחת את הנוסע לכל יעד מבוקש בארץ למעט שטחים מסוכנים כגון שטחי יהודה ושומרון.

מונית העתיד כמובן תבחר כמובן את הדרך המהירה ביותר ליעד דרך הנתיבים הכי פחות עמוסים דרך מחשב הניווט.
לגבי תיירים נהג המונית יהיה חייב לדעת אנגלית ברמה טובה כדאי לתקשר עם תיירים המגיעים לארץ מכל העולם.
כמובן תיירים יוכלו להזמין באנגלית בדיוק כמו בעברית ללא דיבורים כלל.
אמצעי תשלום יהיו מזומן או כרטיסי אשראי בכל מונית .

התשלום בכרטיסי אשראי גם יקטין את רמת הסיכון של הנהגים לתקיפות שוד ואלימות אשר מתגברים משנה לנה. כאשר יהיו פחות מזומנים בידי הנהגים מקרי השוד יפחתו  כמעט לגמרי וכך הרווחנו פעמיים גם את בטיחות הנהגים וגם את נוחות התשלום לנוסעים.

מערכת תשלום באשראי קיימת כבר בכל העולם אולם בארץ יש התנגדות מצד נהגי המוניות בשל אחוזי הריבית הגבוהה של חברות האשראי כ 5 % בערך שאותם יצטרכו לספוג הנהג או הנוסע לחילופין, דבר  לא הגיוני שיש לשנות על ידי חוק.
לענין המחיר , יהיו תעריפים קבועים לכל יעד מחוך לעיר הכוונה לנסיעות מעיר לעיר לדוגמא מתל אביב לכפר סבא או כל עיר אחרת. לגבי נסיעה בתוך העיר יהיה חייב הנהג להפעיל מונה . לגבי הסכמת הנוסע והנהג לגבי סכום הנסיעה ישתנה החוק ויאפשר אפשרות זו לנוחות הנוסע.
כל המחירים הבינעירוניים יהיו אחידים של משרד התחבורה.

כיום המצב הינו אבסורד שאסור לנוסע והנהג להסכים על סכום מסוים אלא חייב הנהג להפעיל את המונה וכך יהיה חייב לגבות סכום גבוה יותר מהנוסע ללא אפשרות הנחה כל שהיא.חיוב הפעלת המונה הוא כאמור רק בתוך העיר . על נסיעות בינעירוניות יש לגבות את מחירון משרד התחבורה הנמצא הכל מונה בארץ.
לאחרונה גם הוצא רעיון מהפכני ע"יי חברה שלא נפרסם את שמה (אפשר למצוא באינטרנט) . ההצעה היא שמוניות יוכלו לאסוף מספר נוסעים מהזמנות שונות וקרובות זו לזו ,המחיר יהיה מוזל וכל הצדדים ירויחו על ידי הנסיעה המשותפת במונית.

הנוסעים ישלמו הרבה פחות והמוניות לא יסעו ריקות רוב הזמן  מה שקורה היום.
כך גם הרבה נוסעים ישאירו את הרכב הפרטי בבית ויסעו במונית משותפת לעבודה , כך גם ירד העומס העצום בתנועה במרכז שהפך מזמן לבלתי ניסבל.