מה עדיף בתל אביב: להחזיק רכב או לנסוע במוניות

מוניות לנתב"ג מתל אביב, רמת גן וגבעתיים במחיר של 150 ש"ח.
טלפון: 052-8927739

כולנו יודעים שלמצוא חנייה בתל אביב הדבר כמעט בלתי אפשרי ברוב שעות היום . ורוב הבנינים בתל אביב הם ישנים וללא חנייה כלל. אזי נשאלת השאלה הגדולה מה עדיף להחזיק ברכב פרטי או לנסוע במוניות. התשובה היא ברורה למי שלא נוסע הרבה ברכבו עדיף כלכלית לנסוע רק במוניות ולחסוך את מחיר הרכב היקר וכל הוצאות החזקתו שהם גבוהות ושלא נדבר על מחירי הדלק הגבוהים, וזמן החיפוש הרב אחר חניה ודוחות למכביר.בחישוב כלכלי לאורך 6 או 7 שנים ניתן לחסוך 50% מההוצאות אם נוותר על הרכב הפרטי וניסע רק במוניות.

נשאלת השאלה מדוע כל כך הרבה אנשים בתל אביב מחזיקים ברכב פרטי ומבלים כ- 5% מחייהם בחיפוש אחר חנייה בתל אביב שנחשב חיפוש ארוך ומתיש שלא נדבר על העצבים שחוטפים מחיפושים אלו. התשובה היא ככל הנראה שהרבה לא יודעים  על החישוב הכלכלי שתואר כאן, היתר  מעדיפים לסבול העיקר שיהיה רכב ליד הבית, או 2 קילומטר ליד הבית. מסתבר שהישראלים אוהבים לסבול בהיתקעות  כל יום שעות בפקקים , ושעות  רבות בחיפושי חניה ליד מקום העבודה או ליד הבית.

בעיית החניה כיום היא לא רק בתל אביב אלא גם בגבעתיים ומרכז רמת גן ששם בעיית החנייה היא  גם כמעט כמו בתל אביב . האבסורד בתל אביב מרקיע שחקים שכאשר בעל רכב מעונין להגיע למקום כלשהוא בתל אביב או קרוב לתל אביב הוא מפחד לצאת מהחניה היקרה שאותה תפס לאחר שעות רבות של חיפושים ועוצר או מזמין מונית ליעדו ,העיקר לא להזיז את הרכב  מהחניה שתיתפס לאחר כ 5 שניות בשעות הערב מקסימום. וכך גם הזוכה המאושר שתפס את החניה יחשוב 10 פעמים לפני שהוא יוצא עם הרכב לבילוי. לכן בתל אביב ושכנותיה עדיף כלכלית למכור את הרכב , להיפטר מכל ההוצאות הרבות כגון : ביטוח, טסט, החזקת רכב, טיפולים, תיקונים ואלפי שקלים בחודש על דלק.

ומה עם אלה שיוצאים עם הרכב מתל אביב לבלות בתל אביב , הם ישלמו חניה באיזורי הבילוי שלעיתים תעלה על מחיר נסיעה  במונית  בתוך העיר.

ומשום מה נוצר הרושם שמחירי המוניות הם יקרים אולם מחירים לדוגמא בתוך תל אביב יוכיחו לכם שהמחירים הם זולים יחסית להוצאות רכב פרטי.

מחירים לדוגמא : מחיר נסיעה מככר דיזנגוף לנמל תל אביב בין 25 ש" ל- 30 ש"ח במונה.
נסיעה מככר רבין לשוק הכרמל והסביבה 20 ש"ח בערך במונה. נסיעה מעזריאלי לטיילת 27 ש"ח בערך במונה. במקרים שמספר הנוסעים הוא 3 או 4 הנסיעה במונית יכולה להיות זולה ממחיר אוטובוס   או מונית שירות אם הנסיעה היא בתוך תל אביב וקצרה.

נחזור לתחשיב הוצאות רכב פרטי לפי תחשיב חברת "חשב"  העלות השנתית של רכב בשנה היא 35000 ש"ח עלות ממוצעת . החישוב הנ"ל כדאי רק למי שמרבה לנסוע עם רכבו לדוגמא מעל 20000 ק"מ בשנה , למי שממעט בנסיעות בעיר וגם מחוץ לעיר כדאי בהחלט לנסוע במוניות ולחסוך הוצאות רבות כפי שתיארנו בכתבה.

נשאלת שוב השאלה מדוע מעדיפים הרוב רכב פרטי ליד הבית ,אחת התשובות היא מדיניות העדר, לכולם יש רכב חדש ליד הבית ומה אני אגיד אין לי רכב , כביכול אנשים חושבים שרק בעל רכב נחשב בסטטוס גבוה ולמי שאין רכב הוא לא נחשב. אולם טעות היא לחשוב כך מכיון שאנשים בתל אביב התחילו להבין מצב זה ומתגאים בכך שאין להם רכב בתל אביב , וכך מונעים מעצמם סבל וכאבי ראש ואף חוסכים כסף רב.

לאחרונה גם הוקצו רחובות רבים נוספים בתל אביב לנתיב תחבורה ציבורית בלבד כגון אבן גבירול, המלך גורג,  חשמנואים ועוד רחובות ,הדבר מקל מאד על התחבורה הציבורית אוטובוסים ומוניות , ומקשה מאד על בעלי הרכב הפרטי בתל אביב שזמן נסיעתם התארך בשל עובדה זו.
לכן סעו במוניות וחייכם יהפכו ליותר קלים ויותר ארוכים.