רפורמה חדשה באוטובוסים במרכז ע"י משרד התחבורה


כדי להזמין מונית לנתב"ג ב-150 ש"ח מתל אביב, רמת גן או גבעתיים, יש לטלפן למספר הבא: 052-8927739

אם אתם מתלבטים האם כדאי להתרפק בנוחות של המונית הממוזגת או לחלופין לבחור בתחבורה הציבורית העמוסה, לא מושקעת ולא עומדת בזמנים (בלשון המעטה) הרי שרפורמה חדשה בתחבורה הציבורית עשויה לעזור לכם להחליט – לרעת השימוש באוטובוסים, כמובן.

במסגרת הרפורמה החדשה שיש לה השלכות משמעותיות על קווי האוטובוסים השונים באיזור המרכז, מספר קווים פשוט יסגרו בתואנה שקווים אחרים יגיעו בתדירות גבוהה יותר ולכן בראייה כוללת השירות לאזרח אף ישתפר, כך לפחות טוענים אלו שעומדים מאחורי הרפורמה.

לדוגמה קווי האוטובוסים 62, 72 ו-54 יאוחדו לקו אוטובוס אחד שייצא בתדירות גבוהה יותר, וזה אומר למעשה שקו יחדל מלהתקיים ויהפך להיסטוריה. במצב כזה כל העומס העצום שקיים בקווים הללו יתחלק על קו אוטובוס יחיד (וזה לא מחזה נדיר לראות אנשים נדחסים באוטובוסים של קווים אלה ושכמעט אין מקום אפילו לעמוד – לא רק לשבת).

יש לא מעט אנשים שטוענים שרפורמה כזו רק תעודד לאנשים לעבור לרכבים פרטיים, מוניות רגילות, מוניות שירות ושאר אלטרנטיבות, אך מרבית האנשים שכן נוסעים באוטובוסים בגוש דן משתמשים בתחבורה הציבורית בעיקר מסיבות כלכליות, כלומר מעמד בינוני ומטה שכל גזרה כזאת רק תעיק עליהם עוד יותר מהמצב הנוכחי שאיננו מזהיר.

כשמנסים להשוות את התנאים באוטובוסים – לא מדייקים בזמנים, לפרקים המיזוג אוויר עובד ולפעמים לא, האוטובוס גם לעתים קרובות עמוס עד לאפס מקום, והשירות הכללי שמקבלים לא זוכה לשבחים גם הוא. לעומת זאת כשאתה נוסע במונית, אתה אומנם מוציא יותר כסף, אך השירות הוא הרבה יותר טוב, אתה רשאי לשבת במשך כל הנסיעה שלוקחת אותך למקום מבוקשך ובזמן שברצונך להגיע ליעד.

אם זה לא מספיק אז בחודש יולי הקרוב מתוכננת עלייה נוספת במחירי הנסיעה באוטובוסים שגם ככה עומדים על 6 ש"ח כעת שזהו מחיר הגבוה פי כמה ממדינות מערביות באירופה. אז אנו מגלים כי גדלים הסיכויים שהשירות שנקבל יהיה באיכות פחותה יותר ובמחיר גבוה יותר (אדם תמיד צריך לקחת בחשבון שהוא יכול לטעות, גם במקרה זה, אך באמת קשה להבין איך הסרת קווי אוטובוס והעלאת המחיר ללא תמורה מספקת אמורים להיטיב עם הציבור).

עוד נושא מעניין שקשור למשרד התחבורה (ללא קשר לרפורמה שקווי האוטובוסים) הוא העימות, ויכוח, תקראו לזה איך שאתם רוצים, שהתפתח בין המשרד לעובדי רכבת ישראל. אם קראתם או שמעתם דיווחים על הנושא בתקשורת אז ככל הנראה הבנתם שהנושא הוא מורכב – שר התחבורה דורש יישום של רפורמה שאמורה לשפר את בטיחות הנסיעה ברכבת, ואם לא תיושם התכנית מתכוונים לסגור את הרכבת, כך שייתכן מאוד שציבור הנוסעים ייפגע יותר מפעם אחת: מי שנוסע באופן תדיר באוטובוסים בגוש דן עשוי ככל הנראה להיפגע, ואם הוא משתמש גם ברכבת אז ישנה אפשרות שצרתו תהיה כפולה ומכופלת.

כמובן שלרוב נסיעה במונית לא יכולה להחליף את הכדאיות הכלכלית שבנסיעה ברכבת, אוטובוס וכו' אז אנו מקווים שהאחראים יעשו כל שביכולתם על מנת להישמע לטענות ולתלונות שמשמיע הציבור הרחב כדי שהשימוש בתחבורה הציבורית לא יעשה אף קשה יותר ממה שהוא כעת, ויפעלו על מנת לשפר את איכות השירות שניתן לציבור, את המחיר שנאלצים עשרות אלפי אנשים לשלם עבור אותו שירות, ומי יודע אולי נראה סוף כל סוף רכבת תחתית ברחובות תל אביב? אנו ככל הנראה חולמים בהקיץ, אבל תמיד טוב לחלום ולשאוף ליותר טוב...

רכבת תחתית בלונדון
אז זיכרו לבדוק אם קו האוטובוס שאתם משתמשים בו עומד להשתנות, בין אם מדובר בחברת דן, אגד או חברת אוטובוסים אחרת. ניתן גם לעשות שימוש במוניות שירות או מוניות רגילות על מנת להגיע ליעדכם ותקוו שמשרד התחבורה יתעשת ויפעל לשיפור השירות לאזרח.

דרך אגב התמונה של הרכבת התחתית בלונדון לקוחה מ-Fine Art America ולאחר שסיימנו לתת קרדיט למי שראוי, נסיים בזאת.