מוניות תל אביב | מונית תל אביב


מוניות לנתב"ג מתל אביב, רמת גן וגבעתיים במחיר של 150 ש"ח.
טלפון: 052-8927739

מחירי הדלק בארץ הם מהגבוהים בעולם ומעלים כל פעם מחדש את שאלת הכלכליות של מקצועות ההובלות וההסעה בארץ נוכח המיסוי הגבוה על הדלקים שהוא כ-70% בערך. הדלק אשר מגיע לארץ בנמל נאמד במחיר 2.3 ש"ח ולאחר כל המיסים "הנמוכים" קופץ המחיר ל-7.25 ש"ח.

מכאן אפשר להבין מיד שכל המקצועות הקשורים לנהיגה בארץ וביחוד ענף המוניות הפכו לבעלי רווחיות נמוכה יחסית בהתחשב בכל ההוצאות הנוספות שיש כיום לבעלי מוניות / משאיות כגון: מע"מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה, זכות ציבורית, מס תחנה ועוד. אולם ההוצאה הכי כבדה, הפלא ופלא, היא על הסולר ששוחק כ-35% מהההכנסה נטו - נתון לא הגיוני בעליל ומעלה מחדש את כלכליות הענף שפעם היה נחשב ענף רווחי, והיום ידוע לכל שרווחיות המקצוע לא אטרקטיבית כלל יחסית למקצועות אחרים במשק.
נוכח עובדות אלה מוזר שנהגי המוניות והמשאיות אינם עושים דבר מלבד הפגנות קטנות פה ושם שלא עזרו דבר להקטנת המיסוי על הדלק או להטבה התנאי עבודתם.

תדלוק של רכב

 מספר נהגי המשאיות והמוניות בארץ הוא כ-400,000 לכן אין צורך להגיד לתאר את תוצאותיו של תרחיש לפי יצאו יחדיו להפגנה גדולה חלק גדול מנהגים אלו, יתמקמו בכבישי הארץ ויסגרו את המדינה. אולם ישנה שיטה אחרת שעשויה לעורר את הממשלה מתרדמתה, שיטה שקטה הרבה יותר, שיטה לפיה ציבור נהגי המשאיות והמוניות יחליטו שהם לא יוצאים כלל מהבית לעבוד, וכך יפסיק המשק לתפקד לאחר זמן קצר ביותר ויחד איתו גם הממשלה. נקודה חשובה מאד למחשבה לציבור נהגי המשאיות והמוניות.

כידוע מחירי הסולר בארץ לפני 20 שנה היו נמוכים מאד יחסית למחיר הדלק הרגיל (והיו גם בפיקוח), כך שהוצאת הדלק של נהג מונית ממוצע לא היתה גבוהה כלל ועיקר ונהגי המוניות יכלו, בניגוד למצב כיום, להתפרנס בכבוד. כיום נהגי מוניות רבים מתפרנסים בקושי רב ומתקשים לגמור את החודש.

כיום נהג מונית חייב לעבוד לפחות 12 שעות ביום על מנת להגיע למשכורת מינמום. אין תמה , אפוא, כי נהגים רבים עובדים הרבה יותר מ-12 שעות ביום וחייהם פשוט אינם חיים.

כל זאת בעיקר בגלל מחיר הסולר הגבוה מאוד (ובשל מיסים נוספים שמטילה הממשלה על נהגי המשאיות והמוניות) – לכן, הממשלה חייבת להוריד את מחירי הסולר ב-40% לפחות כדי למנוע קריסה של ענף המוניות.

כיום נהגי מוניות בתל אביב שהיא, כידוע, העיר הגדולה בארץ ומרכז העסקים של מדינת ישראל, נוסעים 50% מזמן הנסיעה ללא נוסעים כלל וזאת בשל ריבוי המוניות בגוש דן – זוהי כמובן בעייה נוספת של הנהגים במרכז, שכן נהגי מוניות רבים מכל גוש דן ואף יותר רחוק מגוש דן, באים לעבוד בתל אביב עקב מצוקת הפרנסה שקיימת באיזור מגוריהם. כך יוצא שתל אביב מוצפת במוניות הרבה מעל הצורך.

לנוכח המצב המתואר בכתבה זו, ועקב סיבות אחרות שהיריעה קצרה מלפרטן, עולה כי סיטואציה זו פשוט לא יכולה להמשך, ולא ירחק היום שציבור נהגי המוניות והמשאיות יצא לרחובות ויסחוף איתו ציבורים גדולים אחרים, דוגמת אנשים ממעמד הביניים שאינם מסוגלים לרכוש דירות, אוכלוסיות חלשות שמחיר הקוטג' גבוה מדי עבורן, ועוד קבוצות נרחבות בציבור שאינן מצליחות לגמור את החודש.

כנראה שלחברי הממשלה ובכירים אחרים הנמצאים בעמדות השפעה בשלטון המצב כלל לא נראה חשוב, להם ככל הנראה לא יחסרו מוצרי מזון בסיסיים בזמן הקרוב, על מינוס בבנק אין בכלל על מה לדבר, ואת מחיר הדלק ישיתו כמובן על המדינה, כלומר על האזרחים שמשלמים מסים.

ההיפך הוא הנכון, רבים מהם נוסעים לחו"ל מספר פעמים בשנה, סועדים באופן תדיר במסעדות יוקרה  ובאופן כללי יש תחושה בקרב כלל הציבור של ניתוק ההנהגה מבוחריה. קיימת תחושה בציבור שנבחריו יבטיחו הרים וגבעות לציבור הנואש לתקווה כאשר זקוקים הם לקולו בקלפי, בידיעה שלא יוכלו לקיים כלל את הבטחותיהם. מצב זה עתיד להימשך עוד שנים רבית אלא אם הציבור יתעורר ויצא לרחובות, או אז תתעורר הממשלה ותפעל ברצינות לשינוי המצב.

הידעתם כי בארץ כ-7% מחזיקים ב-90% מכלל ההון בארץ, כלומר רוב הנכסים והחסכונות במדינת ישראל נמצאים בידיהם של אחוזים בודדים באוכלוסיה. לפיכך, זה לא אמור להפתיע אף אחד שבמדינה קטנה זו יש כל כך הרבה קרטלים שמתמשים בכוחם המונופוליסטי על מנת לגבות מהציבור מחירים מופרזים, לא בגלל איכות טובה של מוצרים או שירותים שהם מספקים לאזרח, אלא סתם ככה – כי הם יכולים לפשוט את עורנו.

יש לציין שהתמונה נקלחה מאתר החדשות מקו שאין צורך להרחיב עליו בפרטים כיוון שרובכם הגדול ככל הנראה כבר מכיר אותו.