סיכוני נהגי מוניות בישראל

מוניות לנמל התעופה בן גוריון מתל אביב, גבעתיים ורמת גן במחיר מבצע של 150 ש"ח. טלפון: 052-8927739

בארץ שלנו עבודת נהגי המוניות נחשבת כמסוכנת בהרבה משאר מדינות העולם וזאת בשל הסיכון הבטחוני בארץ נוסף לשאר סיכוני נהג המונית הידועים לכל כגון  שודדים, שיכורים, אלימות, מסוממים ועוד. ביחוד עיריית תל אביב שהיא העיר היחידה שפעילה 24 שעות.

כיום מחוייב נהג מונית לקחת כל נוסע בשטחי ישראל אפילו אם הוא  תושב השטחים , חובה להסיעו נסיעה בתוך שטחי ישראל , וכך נוצר מצב שחיי נהגי המוניות הפכו למסוכנים ביותר נוכח עלייה במכת שודדי המוניות שהם רובם ככולם  ערביי השטחים שאינם בוחלים בשום אמצעי כדי לשדוד ולגנוב את המונית ופדיון הנהג ולזורקו בשטחים מסוכנים ברשות.

לנהג המונית גם אסור ברוב המקרים להשתמש באמצעי ירי פן יאשימו אותו בתקיפה והריגה דבר המקל על השודדים לפעול ביתר קלות. גם בעיר גבעתיים מסוכן כמו תל אביב.

גם בעבודת היוםיום יש סיכונים לא מעטים לנהגי מוניות בשעות הלילה בעיקר באיזור תל אביב מחבורות נערים אלימות וצעקניות, שיכורים למיניהן, נרקומנים אלימים ואנשים הנראים רגילים ביותר היכולים להתגלות כמסוכנים ביותר.

כך יוצא שנהגי המוניות חשופים לתקיפות רבות מצד הנוסעים השונים שיכולים להיות מכל שכבות האוכלסיה ולא רק בתל אביב והדבר מאד מסוכן ביחוד לנהגי המוניות הבוגרים שלהם יקשה יותר להתמודד עם נוסעים אלימים היכולים לתוקפם מאחור ללא שום סימן אזהרה כלשהוא.

הכסף המזומן הנמצא בידי הנהגים הוא סיבה מספר 1 לתקיפת נהגים לכן רצוי מאד שמשרד התחבורה יאפשר מתן תשלום למוניות בכרטיס אשראי, וכך נהגי המוניות לא יחזיקו בסכומים גדולים כלל ויהוו פחות טרף קל לשודדים חסרי מעצורים.

כיום בידי חברות המונים של המוניות לא מותקן כלל אפשרות תשלום באשראי לכן אין במוניות אפשרות כזו. הדבר צריך להעשות על ידי חוק שיוציא משרד התחבורה לחייב את כל המוניות להתקין מונה אשראי וכך גם הדבר יוריד את האלימות נגד נהגי המוניות.

חוק זה גם יגדיל את הכנסות הנהגים כי אפשרות תשלום באשראי היא הרבה יותר נוחה לציבור הנוסעים במוניות.

כיום יש במספר מועט מאד אפשרות אשראי במוניות כגון טיסות נתב"ג וזאת גם באפשרות מסורבלת דרך תחנת המוניות שהיא מתווכת בתשלום אשראי ולנהג מתבצע התשלום זמן רב לאחר מכן.
ישנם מספר נהגים אשר בצעו את מערכת האשראי באופן עצמאי אולם הדבר כרוך בהתקנה יקרה ועמלות גבוהות החלות על הנהג דבר שברור שלא יהיה אם הדבר יוסדר על פי חוק.

 כיום התחנה הבטוחה ביותר בארץ היא מוניות נתב"ג כי הנסיעות שהיא מבצעת הם רק משדה התעופה ולשדה התעופה וכמובן שהנוסעים משדה התעופה אינם באים לשדוד או לגנוב אם כי אי אפשר לסמוך על עובדה זו ב 100 %.

השימוש באשראי גם יוסיף הרבה נסיעות של אנשי עסקים מחו"ל שיעדיפו לשלם בכרטיס אשראי מאשר לפרוט כספים או להוציא כסף ישראלי.

כמובן שנהגי המוניות בארץ לא מתלהבים מאפשרות האשראי  כי חברות האשראי מגלגלות את העמלה הגבוהה יחסית על הנהג בלבד, ההגיון אומר שהעמלה לא צריכה להיות גבוהה כמו שהיא היום כ 2.5 % בערך וצריכה להיות בכלל משולמת על ידי הנוסע ולא הנהג, אולם לענין זה משרד התחבורה מתנגד להוספת העמלה על הנוסע וכך מתעכב ענין האשראי במוניות ולא יוצא  לפועל כבר זמן רב על ידי חקיקה בחוק כמו שהיה רצוי שיהיה לטובת הנוסעים והנהגים גם יחד.

השימוש באראי במוניות בתל אביב ובכל הארץ  יביא ללא שום ספק עלייה בפדיון כי הוכח כבר שגדלים אמצעי התשלום כך גם יש יותר נוסעים במוניות.

הנושא כיום תלוי אך ורק במשרד התחבורה שהוא צריך לחייב את הנהגים לשימוש באשראי והדבר דוקא יביא עלייה בהכנסות ולא כפי שחושבים נהגים רבים שהדבר יפגע בהכנסות.