מספר שיא של נוסעים בנתב"ג

מוניות לנתב"ג מתל אביב, רמת גן וגבעתיים במחיר של 150 ש"ח.
טלפון: 052-8927739

בתאריך 11.08.2011 יום חמישי, עברו בנתב"ג מספר שיא של נוסעים – למעלה מ-62,000 נוסעים בכ-374 מטוסים שזוהי כמות מרשימה לכל דבר ועניין. מסתבר שבשנים האחרונות הסטטיסטיקה מראה על עלייה מתמדת בכמות האנשים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון שפשוט ממשיך לשבור שיאים פעם אחר פעם. רבים גם מגדילים לעשות ולהגדיר זאת כנהירה עצומה (עם דימיון מסויים לנהירה הגדולה לזהב, רק שאולי עם תוצאות חיוביות יותר), ואם מסתכלים על הנתונים בצורה כוללת יותר ניתן להבחין במגמה דומה. לדוגמה, במהלך קיץ 2011 (חודשי יולי ואוגוסט) בה יוצאים אזרחים רבים מישראל לנופש בחו"ל, צפויים לעבור בנתבג מספר מדהים של נוסעים – כ-2.85 מליון אנשים. 

מטוס אל על
הנהירה המדוברת לשדה התעופה בן גוריון התחילה מחצות ביום רביעי ונמשכה עד חצות ביום חמישי. הנתונים מדברים על מסות, המוני אנשים לא רק מהציבור החילוני, אלא גם מציבורים רבים ונרחבים אחרים ביניהם דתיים, מסורתיים וחרדים שיוצאים לחו"ל לאחר צום תשעה באב. אך כמובן שמספר השיא של נוסעים בנתב"ג כולל גם כמות גדולה של תיירים, שכמות זו למעשה נמצאת גם בעלייה בה בעת בגידול מרשים בישראלים רבים שטסים לחו"ל. יש לציין שבתקופה האחרונה ישנה מגמה של הוזלת מחירי הטיסה והצ'רטרים למיניהם, שיכולים להוות הסבר נוסף לכמות הענקית כל כך של אנשים שעוברים בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל (למרות שבחודשי הקיץ מחירי הטיסה דווקא עולים).
מוקד משיכה בולט שנמצא בנתבג הוא כידוע הדיוטי פרי שכולל מספר חנויות בשדה התעופה המוכרות מגוון רחב של מוצרים הפטורים ממכס, ולכן מחירם הוא נמוך באופן משמעותי (וכמעט תמיד הוא הזול ביותר בארץ, מסיבות ברורות) – מה שגורם באופן תדיר להיסטריית קניות אצל ישראלים, בין אם הם באים לנמל התעופה כדי לעלות על מטוס לחו"ל, או חוזרים לארץ ומרגישים צורך עז לנצל את העובדה שהם יכולים לקנות טלוויזית פלזמה במחיר אטרקטיבי במיוחד. עוד תורם לפופולריות הרבה של הדיוטי פרי הוא פרויקט טרמינל 3 שבהחלט מייצג את ישראל בכבוד בהשוואה למבני טרמינל אחרים בנמלי תעופה ברחבי העולם.
בנוסף לפרויקט הטרמינל המפורסם ישנם פרוייקטים נוספים שעתידים להתבצע בשדה התעופה בן גוריון. אחת מתוכניות מבורכות אלו הוא פרויקט שדרוג מערך הבידוק הביטחוני. תוכנית זו אמורה לקצר את הזמן שלוקח לבדוק כל נוסע ונוסע שעובר בנתב"ג מבלי לפגוע כהוא זה ברמת הבידוק הביטחוני עצמו. עלות הפרוייקט מוערכת במאות מליוני שקלים (לא למדינה, אלא לנמל התעופה עצמו שיש לציין – לא מתוקצב ע"י המדינה אלא נתמך על ידי הכנסות שונות דוגמת אגרות נחיתה של מטוסים) ובמסגרתו יוכנסו לשימוש טכנולוגיות בידוק מתקדמות שיאפשרו לנוסע להיבדק במהירות לפני העלייה למטוס, בנוסף לשיטת התשאול המיוחדת שנהוגה בנמל התעופה בן גוריון וזכתה לצומת לב חיובית ברחבי העולם, ובארה"ב בפרט.
ושאלה נוספת שעשויה לסקרן את הקוראים היא לאן טסים כל כך הרבה נוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון? ובכן, בין היעדים הפופולריים בתקופה זו נמצאות למעשה מדינות שונות באירופה כמו צרפת, גרמניה, איטליה, רוסיה (ולמרבה ההפתעה גם מדינה שהייתה באחרונה בכותרות בנושאים שליליים דווקא כמו האפשרות של פשיטת רגל – ומדינה זו היא יוון) וגם מדינות שנמצאות בצדו השני של כדור הארץ כמו ארה"ב.
יש לציין שהתמונה עצמה בה ניתן להבחין במטוס אל על נלקחה מאתר החדשות מקו מטעם קשת שמסקר נושאי תוכן רבים מלבד חדשות כמו בידור, אופנה, ספורט, אוכל וכו'. יתר על כן, יש לתת קרדיט לכתבה זו שסיפקה את הנתונים לגבי מספר השיא של נוסעים בנתבג ופרטים רבים אחרים שנמצאים בעמוד זה.