מונית חשמלית סינית התלקחה וגרמה להשבתה של 30 מוניות נוספות

איך יכולה מונית חשמלית אחת להשפיע על עוד 30 מוניות חשמליות אחרות? במאמר הבא תקבלו תשובה (אולי לא מספקת, שפטו בעצמכם) לשאלה הלא כל כך מרתקת הזו. העלילה מתרחשת בעיר הנגז'ו אשר ממוקמת, למרבה ההפתעה, במזרח סין – שנהפכת אט אט למעצמה בתחומים רבים ונרחבים.

ב-11 לאפריל 2011, אירעה התלקחות מוזרה באחת המוניות החשמליות של החברה ניו אנרג'י. מתברר, שכלי הרכב החשמלי התחמם יותר מדי מסיבות שלא ברורות וגרם להתלקחות מהירה שלמרבה המזל איש לא נפגע ממנה, שהרי הנהג והנוסע המופתעים נמלטו מהכלי המתלקח במהירות בכך הצילו את נפשם.

יש לציין שזוהי למעשה תקלה ראשונה מסוגה בתחום המוניות המונעות באמצעות חשמל ולכן הדבר גרם למעט פליאה בקרב החברה ואנשים רבים נוספים, ועל כן משקיעה החברה כעת מאמצים רבים בניסיון לגלות מה גרם לתקלה הלא רצויה הזו, אילו כשלים טכנולוגיים או אנושיים אירעו בתקרית וכיצד ניתן לשפר את המערכת שלהם.

איכות הסביבה
כמובן, כוחות הכיבוי המיומנים שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט בנקל על הלהבה המלכחת את המונית הנטושה, בכך נמנע נזק נוסף ואף אובדן או פגיעה בנפש אדם.
לעומת זאת נשיא החברה שמייצרת את המוניות החשמליות הללו -החברה זוטיה אוטו – אמר שאף על פי שהסיבות למקרה עדיין לא ברורות לחלוטין, הוא מעריך שיש סיכוי משמעותי שסוללה לא תקינה היא האחראית לאירוע הלא נעים הזה.

הנגז'ו היא למעשה עיר שמשתתפת עם כמה ערים נוספות במדינה העצומה סין בפרויקט חדשני המנסה לקדם את השימוש באנרגיות ירוקות וזמינות יותר. ולכן לסינים ולחברות המעורבות בתקלה יש אינטרס, רצון וככל הנראה גם כסף רב על מנת להתמודד עם האירוע ולהמשיך עם הפרויקט במלוא המרץ.

במדינת ישראל פרויקט גדול בקנה מידה כמו זה המיושם בסין ככל הנראה לא יקרה בתקופה הקרובה, ככל הנראה מכיוון שהממשלה עסוקה בשלל נושאים הנמצאים על סדר יומה של מדינה קטנה זו, בהיקפים שלא היו מביישים מעצמה ענקית כמו ארצות הברית. על כל פנים, במידה והממשלה בישראל כן תסכין להשתמש בכלי רכב חשמליים, מוניות ירוקות יותר וטכנולוגיות שמזיקות פחות לסביבה הטבעית והיקרה השייכת לכולנו, היא בוודאי תוכל להיעזר בניסיון הסיני שנצבר ברגעים אלה בשימוש במוניות ירוקות יותר אשר מופעלות באמצעות חשמל.

וכעת נתמקד בחזרה באותו אירוע של התלקחות המונית בעיר הנגז'ו אשר נמצאת במזרח סין. יומיים לאחר אותו מקרה שהתרגש על הסינים (בוודאי משמעותי פחות מהאסון שפקד את שכניהם היפנים) הודיעה בפומבי החברה אשר אחראית על הפעלת המוניות בעיר שהיא תשבית את פעילותן של שאר 30 המוניות החשמליות אשר פועלות באופן קבוע וסדיר.

זאת כמובן, כדי לנקוט במשנה זהירות בנושא זה על מנת למנוע את האפשרות שמקרה דומה יתרחש וחס וחלילה יגבה בפעם הבאה קורבנות בנפש, או יביך את החברה בפרהסיה. הפרטים בעמוד זה נלקחו מכתבה בעיתון המפורסם מעריב שהוא מבין הגדולים בעיתוני האקטואליה במדינת ישראל.

דרך אגב, את התמונה שאמורה להופיע למעלה בעמוד זה ניתן למצוא באתר אחר שממנו היא למעשה נלקחה (ולא מהאתר הזה על המונית המונעת בדלק וכל מה שקשור לנהגי מוניות) מהאתר אורייאנית של משרד החינוך בדרום במסגרת פעולות הממשלה לקידום איכות הסביבה ולהטמיע את הנושא באוכלוסיה עוד בתקופת הלימודים בבתי הספר.