מחירי הדלק מאמירים - מה יעשו נהגי המוניות וקומבינת דלק ישנה


אקדח דלק
כאשר מחירי הדלק והסולר ממשיכים להאמיר בעקבות המגמה העולמית והאירועים האחרונית במזרח התיכון, לא רק בעלי הרכבים שמשתמשים תדיר בדלק נפגעים בצורה ניכרת, אלא גם בעלי המוניות שאת מחירי הנסיעה הממשלה נזכרת להעלות בעיכוב של מספר שבועות (על חשבון נהגי המוניות, כמובן שאת עליית מחירי הדלק ינכו משכרם). כמו כן, יש לציין שלא רק מי שבבעלותו רכב נפגע כספית מזינוק מחירי הבנזין – אלא גם כל המוצרים שאנו צורכים (כמו מזון, רהיטים, מוצרי חשמל) מחירם יעלו גם יעלו.

לא מזמן דווקא עלו תעריפי הנסיעה במוניות על מנת להדביק את הפער בין המחיר שנוסע העולה למונית משלם לנהג, שכאמור, נשאר קבוע עד לשינוי תעריפי הנסיעה ללא קשר לירידה או עלייה של מחירי הסולר והדלק, לבין ההוצאות השוטפות של נהג המונית שרק גדלות עם כל אגורה שמתווספת למחירים שהוא מוציא על הדלק, וכן עם כל מס כזה או אחר שמחליטה הממשלה להטיל (במקרה בזמן האחרון קיבלה הממשלה החלטה להוזיל את המס על הדלק, אך ההוזלה "התבטלה" עם האמרת המחירים בעקבות השינויים שהתרחשו במזרח התיכון ובעולם כולו). זה כלל לא משנה אם אתה בעל רכב בבירת הנגב הלו היא באר שבע, נהג מונית בירושלים, או שבבעלותך אופנוע שמסייע לך להתחמק מהפקקים הנוראיים של תל אביב - כולנו בסירה אחת בעניין זה.

ללא קשר לתעריפי הנסיעה במוניות, ולמחירים של הדלק הממשיך להתייקר, ייתכן והרבה מאיתנו כבר שכחו מאיזה קומבינת דלק שנחשפה בשנת 2009 בתוכנית כלבוטק בהנחייתו של רפי גינת, ולא מן הנמנע שרוב הקוראים כאן יהנהנו בראש ויאמרו: "איך שכחנו מהמקרה הזה?" (זאת במידה והם יזכרו בכלל את שידור התוכנית כלבוטק והסערה שעורר אותו תחקיר). זהו הפרק הראשון כפי במופיע באתר שיתוף הוידאו הפופולרי Youtube שרובכם כבר אמורים להכיר ממילא:
עכשיו, מה מופיע באותו תחקיר שמדובר עליו פה? בקצרה צוות כלבוטק שלח תחקירנים עם מצלמות נסתרות ושאר טכנולוגיה מתקדמת יותר ומתקדמת פחות, ותיעדו את הדבר הבא: התחקירנית של התוכנית ניגשת למלא דלק בתחנה מסויימת, שולפת את האקדח שאמור למלא את מיכל הדלק במכוניתה אך מבצעת פעולה שונה במעט מהלקוחות הרגילים שמתדלקים את רכבם – היא מחזיקה את האקדח באוויר ולא ממלאה דלק כלל ועיקר. בסרטון ניתן לראות שלמרות שלא מילאה התחקירנית אפילו טיפה אחת של דלק, ניתן לראות בצג שהמחיר קופץ (לאחר שהתאפס כמובן לאפס שקלים) בעשרות אגורות עד אשר מגיע לאיזור השני שקלים פלוס מינוס.

למעשה הצוות של כלבוטק קיבל חשבונית של שני שקלים (במקרים מסויימים אף יותר) אף על פי שמיכל הדלק במכוניתם לא זכה להנות אפילו מטיפת דלק אחת.

תדלוק של רכב
זה הכרחי לציין שוב פעם שהתחקיר נעשה רק בשנת 2009 ולכן אינו עדכני (ככל הנראה) ותיאורו כאן נועד רק על מנת להזכיר לקוראים אילו מעללים ותלאות עברנו אנו, המתדלקים, על מנת לתחזק את כלי הרכב שלנו, בין אם מדובר במונית, מכונית קטנה, מכונית משפחתית, אופנוע או משאית – כולנו צורכים או דלק או סולר (או שילוב של הדלקים הללו עם חשמל לאלו שזכו לנסוע במכונית "ירוקה") שכרגע ממשיכים להאמיר והסוף פשוט לא נראה באופק.

כולנו תקווה (לפחות מרבית האוכלוסיה בישראל, בעלי רכבים, נהגי המוניות וגם אלו שנוסעים בתחבורה ציבורית שכמובן עליית המחירים לא פוסחת עליהם) שמחירי הבנזין יתחילו לרדת, כמה שיותר מהר ובעוצמה גדולה ככל שניתן, כדי שהכיס שלנו יפסיק להיפגע.

דרך אגב, התמונה הראשונה למעלה של אקדח הדלק לקוחה מהאתר המפורסם cafe the marker שרבים מכם בטח כבר מכירים ולכן אין צורך להאריך בדברים לא נחוצים. התמונה השניה בה ניתן לראות את תהליך התדלוק היקר עצמו - תמונה זו לקוחה מהאתר הפופולרי מקו של קשת וערוץ 2 אם זיכרוני אינו מטעה אותי הוא ערוץ החדשות הגדול ביותר בישראל.